Monday, October 4, 2010

MINGGU 7 : JURNAL REFLEKSI

Ada dua buah kumpulan yang membentangkan hasil kerja mereka iaitu kumpulan keroncong dan kuda kepang. Kedua muzik tradisional ini sudah lama saya ketahui. Namun, dengan adanya pembentangan ini, rakan - rakan saya telah mengupas kedua topik tersebut secara terperinci.

Bagi tajuk keroncong, saya sudah pernah ketahui kerana kumpulan keroncong di UPSI ini merupakan "senior" kami. Jadi kesemua aspek seperti alat muzik serta lagu-lagu dalam persembahan keroncong sudah saya lihat dan dengar. Bagi saya, muzik seperti ini harus dipelihara dari terus lapuk dek zaman. Saya amat teruja dengan pembentangan kumpulan ini kerana saya suka melihat aksi senior kami yang dirakam. Mereka memang hebat dalam bermain
keroncong.

0 comments:

Post a Comment

 

Blog pelajar Kumpulan A

Blog Pelajar Kumpulan B

Blog Pelajar Kumpulan C

SMP2252 Muizz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template