Monday, October 4, 2010

JURNAL REFLEKSI : MINGGU 9

Salam 1 Malaysia diucapkan kepada semua.
Kuliah pada minggu ini dimulakan dengan persembahan ataupun demo dari dekan fakulti saya iaitu Prof. Madya Dr. Mohd Hassan bin Abdullah bersama pemuzik. Mereka memainkan alatan tradisional seperti rebab, tetawak, gendang ibu&anak serta serunai dan lain-lain lagi. Permulaan yang begitu menarik buat saya. Sebelum ini, saya hanya mendapat pengetahuan daripada video dan tidak tahu bunyi sebenar cara persembahan alat-alat ini. Melalui peluang ini, saya lebih mendekati alat-alat ini dan membezakan setiap keunikkan mereka.
Saya juga berpeluang mendekati dan mengenal lebih dekat lagi alat tersebut kerana pada minggu tersebut saya diarahkan oleh En Amran untuk mengambil video yang di persembahkan oleh Dekan dan beberapa orang pemuzik lain.

8 comments:

~cikshue~ on October 28, 2010 at 10:54 AM said...

ulasan terlalu ringkas..mungkin dapat diperbaiki untuk ulasan yang berikutnya...

Damiana on October 29, 2010 at 5:59 PM said...

saya sangat teruja dengan demo yang dipersembahkan. Harap setiap seni muzik yang dipelajari boleh dilakukan demo terlebih dahulu.

smp2252shafry on October 29, 2010 at 11:40 PM said...

sangat ringkas!!!...cuba tinggkatkan dan perbaiki...cuba letak gambar dan vedio yang berkaitan...

smp2252aisya on October 30, 2010 at 2:41 AM said...

ulasan anda sangat ringkas muiz..anda tidak mengulas tentang tajuk yang anda faham..berusaha lagi

SMP2252 ASHARI on October 30, 2010 at 9:15 AM said...

Muiz steady yeahhh....

SMP2252 Liew on October 31, 2010 at 3:37 AM said...

Abang muizz.... saya bersetuju dengan cara penulisan anda. Anda ada menulis tentang pendapat dan fikiran anda dan bukan sahaja mengulang balik apa yang ditulis dalam nota.. Syabas!

Muhammad Muizz on October 31, 2010 at 8:12 AM said...

biar ringkas tapi padat..hehe

~cikshue~ on October 31, 2010 at 8:27 AM said...

memang betul, tapi janganlah terlalu ringkas...

Post a Comment

 

Blog pelajar Kumpulan A

Blog Pelajar Kumpulan B

Blog Pelajar Kumpulan C

SMP2252 Muizz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template